Thursday, April 15, 2010

TAHAP kembali sinar.^^



Bang, berhenti kat sekolah sebelum masjid besar tu ye..” Pintaku kepada abang driver metrobus.

Sekolah mane?” Tanya abang driver tadi, mungkin keliru disebabkan ada dua buah sekolah sebelum Masjid besar itu.

“Sekolah TAHAP” Jawab saya.

Ketika itu hujan turun renyai-renyai....

Setelah sampai di hadapan SMKA TAHAP saya dan Firdaus turun dari bas. Jam lebih kurang pukul 11 malam waktu itu, kami meredah kesejukan malam ditambah dengan hujan renyai-renyai itu masuk ke SMKA TAHAP.

Kami aturkan langkah kami yang agak lesu terus ke Asrama putera setelah membuat panggilan kepada sahabat saya yang berada di bilik Ketua Umum ketika itu.

Di asrama sudah menunggu dua orang sahabat saya Shafie dan Syed.

“Habis kecoh satu sekolah sebab kita.” Sahabat saya menceritakan situasi sekolah disebabkan kehadiran kami kali ini.

“haha… takpe.. rileks.. kita setup nanti” Jawab saya ringkas kerana sudah dimaklumkan sebelum ini.

*************************************

APA YANG SEBENARNYA BERLAKU??

sumber : Syahir Safwan Ahmad Suhaimi

p/s:itulah harapanku...itulah impianku...semoga TAHAP kembali bersinar dengan biah solehah ^^

2 comments:

OyOp said...

ouh...rasenye kat sini ade budak TAHAP...name dy redzwan...ade blog gak...mane taw,satu batch ke...hehehttp://betheredz.blogspot.com/

炒米粉Ken said...
This comment has been removed by a blog administrator.