Monday, October 26, 2009

..::pecut::..

alhamdulillah dah hampir seminggu aku di bumi anbiya' ni....dan hampir 2 minggu aku dah ketinggalan kuliah...adeih..X0X0

aku masih ingat..sebelum pulang ke mesir...20/10 yang lalu..kami sekeluarga berkumpul kembali di klia....except adik perempuanku(sina) yg sdg menuntut di SSP, Cyberjaya.Dia tak mendapat kebenaran utk keluar outing walaupun skejap.Menangis2 dia call suruh mak pujuk cikgu..tapi aku tau mak x mungkin pujuk cikgu walaupun peluang tu ade...maklumlah...mak kan pernah jadi cikgu..mak mesti paham kenapa cikgu tu tak bagi adek outing kan...tapi takpelah dik... kita kan dah celebrate befday petang tu...penat cari kek blueberry jumpa gak akhirnye...kat mesir ni xjumpe lagi...

adik lelakiku pula(azfar) yg kini menuntut di kolej risda, melaka,dia pula diberi keizinan utk drive sendiri kereta ke klia...dengan syarat kene ade kawan teman(aduih..tercabar rasanye sbb aku yg dah tukar lesen pon x boleh bawak kereta sendiri) aku ingat lg mak pernah cakap.."klau pa yg bawa kete mak boleh tido....tp kalau wana yg bawak kete mak xkan tido.." haha..nampak sgt aku bawak kete mcm ntah ape2 je...xpe..practise make perfect...tak lame lg ok lah...kalau kete sorong aku boleh bawak...xkan kete biase aku xleh kan!!!ops...apepun aku lega bila nampak kelibat die kat klia malam tu...beware pa!!!aok tu lesen P lagi...ingat tuh...bawak kete molek eh (time kasih la kat kawan2 pa yg teman malam tu)

abangku(asyran) dah kakak ipar(kak haini) ade same2 ngan aku...yg ni aku tak risau sangat... except masa a.yan drive kat highway...dia akan cakap ...."wana,,pakai sit belt" then aku paham la maksudnye tu...

abang sulung pula(anuar) drive dari perak...bertolak lbh kurang jam 5pm...sbb baru abis ngajo kat ILP...kami semua berkumpul di klia...dan akhirnya aku berlepas jam 1150pm..berat rasanya kaki melangkah memikul amanat semua yg percaya kpdku...terutama skali mak..doakan la kajayaan anakanda yg jauh nie.....tp rasa somethg wrong somewhere la masa naik flight tu...baru aku teringat rubic cube... aku tak bawa rubic cube naik flight...adush...mesti agak bosan...aduyai...

* * *
skrg ni sesi pecut....banyak perkara yg nak dilakukan....
nak amik result...nak translate...nak gi YP...nak cover study....nak cari rubic cube...ops...rubic cube dah xde kat kedai Disney depan kuliah tibb...mana lagi aku nak cari....

sebenarnye....aku xde point nak post ape....iman gesa suruh update....so update la skit2... kat rumah(pahang) slalu je bukak blog...kadang2 1hari sampai 3 kali...tp malas sgt nak updt.. aduyai...

erm...baru je habis baca buku CATATAAN HATI NIK NUR MADIHAH...kenal ke siapa die ni? xkan xkenal...kim impossible...(~_*) ---buku ni act beli utk Sina...tp mak ckp mak dah belikan utk die...so..aku bawa terbang ke mesir la---

maybe aku boleh kongsi skit pasal adek Nik ni....bila dah habis baca buku sal adik ni...rasa cam malu sangat2 dengan usaha adik ni....Sungguh aku tidak sangka adik ni sangat luar biasa... Madihah yg sentiasa optimis dalam kehidupan tidak pernah menyesal dengan ape yg die ada...kemiskinan bukanlah penghalang utk madihah mengecapi kejayaan..kesederhanaan hidupnya mendekatkan dirinya kepada Sang Pencipta...dia tak pernah menyalahkan ibu bapanya atas kemiskinannya....pesanan ayahnya sentiasa tersemat di hati..
"jgn bercita2 nak jadi doktor..peguam..engineer atau sbgnya...itu adalah cita2 makan gaji..tapi tanamlah azam utk jadi org yg cerdik..kerana kalau kita cerdik..kerja akan datang sendiri kpd kita"

Menitis air mata kagum tatkala aku membaca buku ni...so..ape tggu lagi??jom baca...!!


p/s: tenkiu very much kpd sesape yg wish befday hari tu...
: thanx utk kabert0 yg sentiasa dgn kejutan...(*-*)

No comments: