Thursday, February 19, 2009

~~untukmu mutiara~~



mutiara...kenapa mutiara!!
KENAPA??
Selama ini kalau mereka bising kerana kau tiada di sini,
aku tolong coverkan untuk kau,
Ye...sebab kadang2 private itu perlu...

Tapi kali ni..saat kau hendak pergi ke tempat yang jauh pun kau tak bagitau kami...
walhal aku sendiri...
kenapakah wahai mutiara....
ade masalahkah dengan kabert?
kau fikir dengan cara ini tenteramkan hati kabert?

tidak mutiara...tidak...kau salah mutiara....
atau...aku yang salah....
ye..mungkin...
sebab aku tidak memahami masalah kau mutiara...
sebab aku tidak menyelami hati kau....

semalam...
aku nampak...
air muka kau...
ya...bila aku kata kau menangis...
kau menafikan...

wahai mutiara...aku bukanlah seorang budak yang berumur 2 tahun untuk ditipu....
tapi aku bakal berusia 20 tahun...
walaupun akulah yang paling bongsu diantara kita..

aduhai sahabatku...
maafkanlah jika sepanjang perkenalanku denganmu...
aku belum bisa memahami mu...
rasa bersalah menyelubungi kalbu...
kerana mengabaikan kamu wahai mutiara...
ampunkanlah sahabatmu yg da'if ini...


p/s: mutiara di atas bukanla mutiara yg biasa....
moral : hargailah sahabat anda kerana mereka .........guess wat??? =)

5 comments:

mühd sÿfq said...

pengembara ilmu di bumi anbia' itu jge mutiara..

erk!! kabert tu ap ek (?_?) .hee.

wardah safwah said...

em..ye juga...pengembara ilmu di bumi anbiya' adalah mutiara....

kabert itu adelah satu nama yang telah direka khas untuk 6 orang... =)
bukanlah semangat assobiah yg hendak ditunjukkan di sini ttp 6 orang ini sentiasa bersama... hidup di bawah satu bumbung....dan sentiasa berkongsi suka dan duka bersama =)

halawatul iman said...

mcm knal la mutiara tu.

wardah safwah said...

em....aku rase betullah tanggapanmu itu... =)

wardah safwah said...

okeyh....
aku dah tau...
sbenanye ade masalah lain pada mutiara ni...
that's why kebelakangn ni die nampak lain...

xpelah...
kabert always in ur heart...
harap sinarmu mutiara kembali memancar dengan terangnye
hehe...
ntah pape ayat nih...
~memang rasa ntah pape~