Wednesday, December 31, 2008

---->>>>KENAPA NI????


kenapa ni??jangan malas lah...
exam is coming......
satu hari lima kali dgr doktor kat gamaah cakap camni...
adeh.....bgn....jgn relax2...
org kat palestin bersusah payah berjuang dgn kudrat mereka
kau berjuang dgn PENA..KITAB....& MUMTAZ..!!!

ya Allah..tiba2 aku rasa rindu....rindu dgn nasihat2 & dorongan dr sahabat2ku di tanah air...
dan tatkala inilah tgnku pantas laju memaut hp dan membaca kembali mesej2 yg pernah dikirim kpdku dan ingin sekali aku berkongsi untuk sama2 saling igt mengingati....


---Mengejar impian itu mmg memenatkan dan kadangkala mengundang putus asa...hakikatnya yg penat itulah bakal memberikan pulangan yang berharga...anggaplah ujian ini tarbiah dr Allah...---

---Andai kita menghitung semula usaha kita,mungkin x mampu kita tersenyum.Namun bila kita mengenangkan rahmat dan kasih sayang Allah terhadap hambaNya, Senyumlah, Yakinlah..teruskan berdoa...lakukanlah yang terbaik..Ma'an najah fil imtihan fid dunnia wal akhirah...---thanks kak ibah(UMK)

---Yang dilihat dan diukurNYA bukanlah sejauh mana usahamu tp yg diharap sejauh mana TAWAKKAL,PERCAYA nan jitu...pergantunganmu padaNya..tp x bermakna tdk perlu berusaha..USAHALAH semampumu..tp jgn sesekali beraqidah bahawa byk usahamu penentu kejayaan...ttp berimanlah bahwa TAWAKKALmu itu sebenarnye semata-mata padaNya..--thanks qnah (IIUM)

---Jangan kecewa masalah hari ini sehingga terlupa akan kebahagiaan hari esok...krn mungkin esok Allah menyediakan sebuah kebahagiaan utkmu sbg hadiah ketabahan hari ini....--- thanks kauthar@my housemt at K.A.B.E.R.T :>(UM)

sumer msg2 dlm hp ni mybe ade yg lebih 2thn dulu..ntah2 pengirim yg hntr msj ni pun x igt betulke diaorg penah hantar msj2 ni dahulu kala.......sayang nak delete sbb diri ini mudah lemah...sentiasa perlu diingatkan...kalau nak makan je xyah igtkan...laju je :P

gambatte...chaiyokk...ij'al jaiyidan....aja2 fighting....all de bes...!!!!!!!!!!!!

10 comments:

YaTi @ aTiE said...

Stadi rajin2 ea wana....
Good luck =)

Ibnurashidi said...

salam..sabar ya saudari..saya juga seperti anda..teruskan memburu mumtaz dan jayyid jiddan!

kalau kelapangan silakanlah ke blog saya..

wardah safwah said...

wardah--yati

trimas yer.....doakan sahabatmu ni...
wah...dah ade blog tp x bgtau...nnt nak link tau :)

wardah safwah said...

wardah-----ibnurashidi

terima kasih atas nassihat...
sy baru je pergi tanta satu muharram hrtu..
apepun..moga sama2 mumtaz...
teruskan serlah bakat utz dlm bidang sastera....antara anugerah ALlah untuk hambaNya yg terpilih :)

aqil mubashshir nuruddin baharudin said...

salam singgah...

nailofar said...

"dlm auh sebuah prjalanan,Allah amanhkan sbuah prjuangan,trmlah dgn kekuatan..kdg2 sakit yg mndtg,kdg tmn x sehaluan,kdg kcrmlngan ggl dicapai,nmun..itulah ujian..mncari iman yg tguh..smoga trus brsbr dlm prjuangan..Allah sntiasa brsama..

sabar ye wana..kuatkn smngt..insyaAllah..

wardah safwah said...

wardah---aqil

salam singgah kembali

wardah safwah said...

wardah---nailofar

syukran kathir kak nurul...
i/Allah...Allah sentiasa bersama dgn hambaNya yg berjuang..
;)

dealova said...

mai2 link..
hee~

aqil mubashshir nuruddin baharudin said...

blajr elok2 ya...