Saturday, September 8, 2007

ramadhanul mubarak

INSYAKALLAH…DENGAN IZINNYARAMADHAN DATANG SUDAH PASTIMENGUNJUNGI

KITA SETAHUN SEKALIDUGAAN DAN CUBAAN DARI ILAHIMUSLIMIN DAN

MUSLIMAT HARUS HARUNGIMOGA ILMU DAN PENGAJARAN DAPAT

DIPEROLEHIMENJADI PEDOMAN DAN PANDUAN HIDUP

INI.DOAKANLAH………….SEMOGA ALLAH BERI KEKUATAN DAN KEBERKATANNYA

KEPADA UMAT ISLAM SELURUH DUNIA. AMIN.SELAMAT BERPUASA.

(Al - Quran ini) sebuah kitab yang Kami turunkan kepadamu (dan umatmu wahai Muhammad), Kitab yang banyak faedah-faedah dan manafaatnya, untuk mereka memahami dengan teliti kandungan-kandungan ayat-ayatnya, dan untuk orang-orang berakal sempurna beringat mengambil iktibar.Surah Al - Saad (29)

Maha Berkat Tuhan yang telah menjadikan di langit, tempat-tempat peredaran bintang, dan menjadikan padanya matahari serta bulan yang menerangi.Surah Al - Furgaan (61)

Dan orang-orang yang berpegang teguh dengan kitab Allah serta mendirikan sembahyang, Sesungguhnya Kami tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berusaha memperbaiki (keadaan hidupnya).Surah Al - A' raaf (170)


assalamualaikum w.b.t.....

sebenarnye esk ade test bio....combine chapter 4 5 n 6...tapi nak jugak meluangk sedikit ms utk blog ni...nxt week kene hantar kertas keje pi kat pengarah...tp x siap lagi...Ya Allah....Kau permudahkanlah jalan hambaMu ini YaAllah.....

semalam aku diuji dg ujian yg berat....rasa nak down je....tp Alhamdulillah..... shbt sentiasa menyedarkanku bhw tiada putus asa dlm kerja islam....tp aku tau bhw aku masih lg tidak kuat....mudah goyah....ntahlah.....bila mimpi pergi ke korea...terasa bahagia kerana meninggalkn tanggjwb yg amat berat di kmph... tp bila terjaga dr tidur....barulah aku sdr yg aku hanya bermimpi.....

sahabat...ketahuilah yg aku juga adalah hamba Allah yg lemah....jgn pndg tinggi kpd aku yg kerdil ini......jika kau give up...aku juga mudah utk give up.. itulah kuatnye penangan insan bergelar sahabat..... marilah same2 kite bangkit...


  • umat islam harus cemerlang..hari ini mest lebih baik...dari semalam2x..... jangan buang masa...sapa kata kita tidak boleh..kita ada Allah Maha Kuasa ...kita punya kuasa tenaga ....doa sebagai senjata....umat islam sentiasa boleh.....

teringt memori menasyidkan lagu ini setiap hujung minggu di smka tahap......



gambar kat atas tu gambar aku bersama sanas kat taman safari,indon...ms tu sanas baru umur 2 bulan....memula tu takut gak nak pegang...takut die makan jari.....tp rupanye mcm pegang kucing je.........:)


syamik kesempatan ni nak ucapkan selamat menyambut ramadhan mubarak.... ihya' ramadhan...mudahan bulan yang mendg tiba dgn penuh rahmat dr Allah ....


erm...kene sambung study bio ni....xlame nak test...hope dpt jwb ngn baik....insyaAllah bin najah wa rahmah....maas salamah.....


Sunday, September 2, 2007

minggu bzzzzzz.......




salam....alhamdulillah ....sempat juga ana luangkan sedikit ms utk mencoret sesuatu di blok ini...


dah lame x lawat blog sendiri.....rindu pula......niat ingin menyiapkan assgment website..... tp ade masalah lain pula......


sahabat yg ana kasihi........rindu ana pada ukhti adila,ukh fathiyah wa ukht tasya.... maaflah coz ana x berkesempatan utk hantar shbt2 1 sept yg lalu di airport..... ana doakan antunna semua dpt menyesuaikn dri dgn cepat di bumi anbiya'.....ij'al jaiyidan.... dan jgn lupa doakan kejayaan kami di sini....


berbalik kpd tajuk post hari ni........bukan minggu tp bulan yg sibuk..... ana dilantik utk menjadi timb. pengarah minngu penghayatan islam di matrik.....(under biro rohani jpp). ana harap ana dpt praktikkan pesanan adila(a.a) dalam kaedah bahagikan masa. tentu shbt lain nak tau kan.....senang cerita....sediakan sebuah buku things to do.....ape yg ptg utk menjayakan kaedah ini ialah DISIPLIN .inilah masalah yg an ana hadapi.....Ya Allah.....Kau bantulah hambaMu yang lemah dan kerdil ini .......masalah ni nampak mudah tp susah.....


nampaknye ana x byk masa utk coret dgn lebih panjang....InsyaAllah bersua kembali..... maas salamah.......